torsdag 6 november 2008

"De här blodkärlen var inte mycket att hurra för!"

Jag har ju anmält mig som blodgivare och idag var det dax att bege sig fär att kolla så att blodet är OK för att bli blodgivare.
Så jag cyklade iväg till Blekinge Sjukhus redo att bli stucken..

Fick fylla i massor av blanketter och sen fick jag hoppa upp i blodstolen.
Först konstaterades att jag hade väldigt lågt blodtryck, sköterska 1 sprang till sköterska 2 för att se om det var okej ändå, sköterska 2 sa att det var det.
Problem nummer 2 var att hitta ett blodkärl som var stort nog för att tappa blod genom (nu skulle jag ju bara ta prover, men till nästa tillfälle). Sköterska 1 sa att mina kärl var rätt så små men att hon skulle kolla med sköterska 2. Sköterska 2 kom och genomsökte mina båda armar mycket noggrant och sen tycktes hon hitta ett kärl som dög.
Meeen.. när sköterska 1 skulle ta proverna, i det kärlet, så "försvann" det och då konstaterade sköterska nr 2 att "mina kärl inte var att hurra för vad gällde blodgivning då man måste ha rätt stora kärl.. men att det var en god tanke". Haha.

Tråkigt. Men men, som sagt. Tanken var väl god.

1 kommentar:

SaraPirat; sa...

men vad skönt att veta att det finns fler som mig. precis sådär gick mitt besök också till. haha. så jävla trist när man tänker göra något gott.