lördag 6 mars 2010

Hallelulja

Jag hade ett hallelulja-moment i morse. Jag kunde äntligen klämma ner mig i ett par av mina "vanliga" byxor. Alltså ett par byxor som inte var av size "mama". Heja mig!
Ca 20 kilo gick jag upp under graviditeten och de senaste månaderna kunde jag knappt ens ha såkallade mamma-byxor utan fick gå i tights. Så nu känns det mycket mycket bra att vara så när på väg tillbaka och alltså nu kunna gå i byxor.
Synd att man inte äger en våg, det vore roligt att se hur mycket man tappat redan nu. Tror faktiskt det är en hel del. Magen är ju i princip helt borta så det är väl på lår och rumpa som jag fortfarande har ett par extra kilon. Får kolla det när jag ska göra återbesök hos barnmorskan.

Nu sitter jag och fikar efter att ha varit ute med liten och handlat i den strålande solen. Snödroppar (alltså blomman) har börjat kika fram i rabatten utanför oss. Superhärligt!
Fam Lymar/Samuelsson har varit här sen i torsdags och de åkte hem i förmiddags. Har varit jätteskoj att ha dem här och att de små har fått pussa på sin kusin, Movitz. Ska bli kul att de kommer tillbaka i påsk redan!!
Henning är i skolan och spelar in ett band och kommer inte komma hem förens jättesent och ska bort imorn med. Så nu är det lite ensamt från att ha varit massa hålligång ett par dagar. Lite trist.. men men, skönt att vila också!

Puss!!

Inga kommentarer: