söndag 31 januari 2010

Update

Ja, helgen har varit mycket lugn och behaglig måste jag säga. I fredags så var vi och fikade på stan med Emelie, Kalle och Fredrik och sen på kvällen så gick vi ner till skolan och kollade på film. De har ett rum med projektor, filmduk och dyrt ljudsystem så det är nääästan som att gå på bio. Jättemysigt. Vi såg på "District 9" och "Pans labyrint" tror jag den andra hette. Båda filmerna var väldigt bra.. trodde inte jag skulle uppskatta "district 9" då action och pang pang inte brukar vara min sport, men den var faktiskt mycket underhållande. Om ni inte har sett de filmerna så kan jag varmt rekomendera dem :)

På lördagen så hade fin fint besök av Emelie och Kalle. Vi åt glasstårta, drack te och samtalade. Haha. supernajs. Sen bestämde vi att vi skulle ner till skolan och se på film denna kväll också. Det är mycket trevligare än att sitta och se på film på tv:n. Så vi hyrde ytterligare en film och drog oss ner mot das "bio". Vi tyckte det skulle vara ballt att se en skräckis. Det är ju lite läskigare sådär när det är på storskärm och med maffigt ljud, så vi hyrde "the children".. vilket dock var en riktig skit film. hahha.
Sen såg vi "Terminator 2" med allas vår Arnold. Jag var mycket skeptisk men den var faktiskt helt OK. Mycket tack vare att Arnold är så sööt.
Men det var iaf också en lyckad kväll i goda vänners lag.

Idag har vi inte gjort särskilt mycket.
Vi såg på reprisen av "robinson karibien".. sen har vi handlat och lite så.
Nu pluggar jag till min tenta. Sista tentan på ett år. Yay!
Tänkte ta mig ett bad, som har blivit lite av en söndags-rutin och lyssna på ljudbok vilket är väldigt avslappnande. Dock har jag lagt Camilla Läckberg åt sidan och nu lyssnar jag på "Sucka mitt hjärta, men brist dock ej" av Mark Levengood. Det är han som läser den också.. vilket gör mycket. Tycker han är så mysig.
Ja, så får det bli. Sen ska det bli middag och tv.. ikväll blir det stuvade mackisar och egna köttbullar. smarr smarr.

Farväl för nu.

Inga kommentarer: